Lagt i kurv
Lagt i kurv
Gå til indkøbskurv

Forbind dit værktøj til skyen

Hiltis tilgang til digitalisering, teknologi og byggeindustrien

Hilti’s Approach to IoT, Smart Technology and the Construction Industry

Har du et smart-ur omkring håndleddet, som konstant sporer dine bevægelser samt din løbetur til skyen? Er din nye, stemme-aktiverede værelseskammerat fra Amazon, svarer den på navnet "Alexa", og genbestiller den vaskepulver for dig? Har du allerede installeret et intelligent termostat i dit hus, som automatisk er tilpasset din families vaner og kontrollerer alle dine smarte elpærer i dit hus? Hvis noget af dette lyder bekendt, så er IoT, Internet of Things, allerede en del af dit privatliv. Og selv hvis du ikke er aktiv bruger (eller skeptisk), så har du sikkert hørt om disse nye ideer. 

Vi kan ikke komme udenom, at digitale løsninger bliver en større og større del af vores liv, og hvis vi ignorerer dette bliver vi sat af. Så hvad gør vi ved dette i Hilti?

Vi har introduceret Connected værktøjer. Sådan udnytter vi IoT hos Hilti i forbindelse med vores værktøj og software; vi gør vores kunders liv lettere med produkter og services, der ændrer branchen, som vi kender den i dag.  

Denne tilgang har tre grene: 

  1. “Aktivstyring” - Vi hjælper vores kunder med at styre deres værktøj og materiel effektivt ligegyldigt hvilket værktøjsmærket
  2. “Værktøjsidentificering” – Vi hjælper vores kunder med nemt at identificere deres Hilti værktøj, samt få nemmere adgang til relevante værktøjsservices
  3. “Værktøjsinformation” – Vi hjælper vores kunder ved at skabe værktøjer der er integrerede i Hiltis økosystem, så vi kan give dem alle de informationer, de har brug for, så de kan arbejde hurtigere og øge deres produktivitet

 

Så hvordan ser det her ud i virkeligheden? Lige for tiden har vi to gode eksempler på IoT integrationen i Hilti, og det er vores ON!Track og Hilti Connect app. 

ON!Track er en revolutionerende aktivsstyringsløsning, som Hilti introducerede i 2015, og appen styrer alt værktøj, byggepladser, forbrugsvarer med mere. Hvis det kan tagges med vores robuste og små tags, så kan det spores. Det betyder, at vores kunder nemt kan styre og tildele deres aktiver ved brug af et cloud-baseret system, ligesåvel som de kan leve op til arbejdsmiljøcertifikater og lovkrav. Hilti tilbyder professionel support såsom tagging, oprettelse af konti og træninger i forbindelse med implementering af softwaren. Vores kunder har fortalt os at ON!Track har sparet dem tusindvis af kroner, og at softwaren i løbet af få måneder har tjent sig selv hjem. 

Hilti Connect er vores nyeste app, som vi lancerede i juni 2017. Den gør, at vores kunder kan styre deres Hilti værktøj fra deres smartphone, og giver dem adgang til informationer om værktøjets alder, type, brugshistorik og servicehistorik - også selvom værktøjets identifikationsnummer er slidt ned, eller de er på farten.

Jeg er personligt meget spændt på lanceringen af Hilti Connect app, fordi den kommer til at fjerne nogle af de udfordringer, som der kan opstå i forbindelse med identificering værktøj, som har været brugt professionelt i flere år og dermed er slidt.

Vores kernefokus hos Hilti er at vi altid vil sikre os, at vi har de mest innovative produkter i branchen, samtidig med, at vi ønsker at yde den bedste service til vores kunder, så det giver mening for os at udvikle nye teknologier. Den eneste begrænsning for brugen af teknologiske løsninger er vores egen fantasi.
 

Hvilken teknologisk løsning kunne du tænke dig at se i fremtidens byggebranche?

Del

Log in to proceed
Brug for hjælp? Kontakt os
Tilmeld dig nu
Kontakt os
Kontakt os