Hilti Værktøjsservice

Enestående dækning af alt dit Hilti-værktøj og reparationstid på kun 3 dage

Når du køber værktøj hos Hilti, får du ikke blot et premiumprodukt. Vores Hilti Værktøjsservice er altid inkluderet og sikrer dig en hel pakke af fordele i forbindelse med vedligeholdelse, servicering og reparation af dit værktøj!
 

Hilti Værktøjsservice

Hvad betyder Hilti Værktøjsservice?

Hilti Værktøjsservice betegner en række services, som altid er inkluderet, når du køber værktøj hos Hilti.

Vores Hilti Værktøjsservice sikrer dig en hel pakke af fordele i forbindelse med vedligeholdelse, servicering og reparation af dit værktøj. Alle detaljer og undtagelser er beskrevet i vores Hilti Værktøjsservice-vilkår nedenfor.

3 dage fra afhentning til levering

Hos Hilti servicerer og reparerer vi dit Hilti-værktøj i løbet af 3 dage medregnet transport. Vi afhenter det endda på din byggeplads og returnerer det til dig uanset hvor du befinder dig i Danmark.

2 år uden omkostninger

I de første 2 år efter købsdato reparerer eller udskifter vi dit Hilti-værktøj helt gratis inklusive fragt. Dette inkluderer endda reservedele i forbindelse med slitage, og gælder også for batterier.

Loft på reparationsomkostninger

Efter den omkostningsfrie periode er reparationsomkostninger af maskiner begrænset på maks. 40% af standardprisen (E).

Intet behov for købsdokumentation

Alt Hilti-værktøj er allerede registreret hos os med et unikt serienummer. Derfor er der ikke behov for købsdokumentation, kvitteringer eller lignende.

Hiltis 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte

Vi lover hurtig håndtering: Hvis du ikke får dit værktøj tilbage indenfor 3 dage, så er reparationen gratis for dig.

20 år fabriksgaranti

Alt Hilti-værktøj er dækket af vores 20-års fabriksgaranti. Værktøj repareres eller udskiftes altid gratis, hvis det går i stykker som følge af materiale- eller produktionsfejl.

Aktuel information

Kære kunder

COVID-19 har desværre en indvirkning på både vores logistik og værksted. Derfor kan der i nogle tilfælde forventes længere servicetid end normalt.

Da vi befinder os i en usædvanlig situation vil forsinkede leverancer være undtaget vores 3 dage eller gratis løfte.

Vi vil gøre alt for at yde den bedst mulige service og levere dit værktøj hurtigt tilbage til dig. 

 

SKAL DIT HILTI-VÆRKTØJ SERVICERES?

Bare ring til vores kundeservice på 44 88 80 80, send en e-mail til dk-order@hilti.com eller bestil reparationen online og vi tager os af resten – lige fra afhentning til levering på din ønskede byggeplads eller adresse. En købskvittering er ikke nødvendig.

Vilkår af Hilti Værktøjsservice

 

1. Vores servicekoncept

Hvis der opstår en defekt på et Hilti-værktøj, håndterer Hilti det altid hurtigt, professionelt og i op til 2 år efter købsdatoen helt uden beregning.

Efter denne 2-årige periode fortsætter Hilti med at bevise kvaliteten af vores produkter ved at sætte en grænse for, hvad en reparation maksimalt kan koste. Denne begrænsning af reparationsomkostningerne gælder i hele værktøjets levetid.

Hilti giver dig tilmed livstids fabriksgaranti på fabrikationsfejl. Det er ikke kun betryggende at vide – det er også unikt i branchen!

 

2. Vi lover hurtig håndtering

Vi returnerer dit værktøj indenfor tre hverdage, ellers er reparationen gratis. Reparationer som returneres efter mere end 3 dage og er udenfor den omkostningsfrie periode, er uden omkostninger for dig. Dette er vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte til dig!

For at løftet om hurtig håndtering skal være gældende, så skal reparationsordrer gives til Hilti via vores kundeservice eller online, og værktøjet skal være klar til øjeblikkelig afhentning. Værktøj, som indleveres i en Hilti Store afhentes den efterfølgende arbejdsdag. Dag 1 for løftet om hurtig håndtering er altid dagen, hvorpå værktøjet afhentes af Hilti. Hiltis første forsøg på at tilbagelevere værktøjet til dig regnes som den sidste dag i løftet om hurtig håndtering.

Alt værktøj skal sendes enkeltvis til Hilti, så dette kan spores ud fra værktøjs- og serienummer. Løftet om hurtig håndtering gælder ikke for flere værktøjer, som pakkes og sendes samlet til Hilti i én kasse, medmindre Hilti ved reparationsordretidspunktet informeres om, at flere værktøjer vil blive sendt samlet i én kasse.

 

3. Ingen reparationsomkostninger i op til 2 år

I en indledende periode på to år regnet fra datoen, hvor værktøjet blev købt fra Hilti, ydes alle eventuelle reparationer til kunden uden beregning. I sådanne reparationer indgår:

  • Afhentnings- og transportomkostninger
  • Arbejdstidsomkostninger
  • Defekte og slidte dele
  • Service, når dette angives af serviceindikatoren på værktøjet
  • Funktionskontrol, justering og sikkerhedskontrol
  • Returtransport

For værktøj med NiCd/NiMH-batteriteknologi og krudtdrevet heavy-duty-boltepistol DX 860 og DX 9 gælder en omkostningsfri periode på 1 år.

For diamantsystemer med driftstimetæller er reparationsomkostningsgrænsen 2 år eller 200 driftstimer (afhængigt af hvad der kommer først).

 

4. Begrænset reparationsomkostning

Efter udløbet af den 2 års omkostningsfri periode sætter Hilti en reparationsomkostningsgrænse, som gælder for hver reparation i hele værktøjets levetid.

Ved reparationer som udføres efter den udløbne omkostningsfri periode, kan kunden maksimalt afkræves 40% af basiskundeprisen for et tilsvarende nyt værktøj. Hvis reparationsomkostningen er lavere end denne grænse, betales kun de faktiske omkostninger. Den maksimale reparationsomkostning kan ses på www.hilti.dk på tidspunktet for reparationen.

Reparationsgarantiforlængelse: I op til 3 måneder efter en betalt reparation gælder samme omkostningsfri service, som på et nyt værktøj.

Den begrænsede reparationsomkostning gælder for hele værktøjets levetid, forudsat at alle reparationer udføres af Hilti. Vi gøre opmærksom på, at batterier ikke er omfattet af reparationsomkostningsgrænsen.

 

5. Fabriksgaranti

Hilti reparerer eller udskifter uden beregning og i hele værktøjets levetid alt værktøj, som har defekter som følge af materialefejl eller produktionsfejl, så længe værktøjet er blevet serviceret af Hilti og i henhold til Hiltis retningslinjer.

 

6. Undtagelser og øvrig information

Følgende undtagelser og øvrig information er gældende:

  • Startdatoen for alle garantier er datoen for leveringen af værktøjet til kunden fra Hilti.
  • Værktøj, som ikke anvendes til det tilsigtede formål i nøje overensstemmelse med brugsanvisningen og andre anvisninger fra Hilti, er ikke omfattet af Hilti Værktøjsservice.
  • Alt tilbehør er undtaget, derudover er kolber og stopringe til skudmontageværktøj og filtre til støvsugere og benzinkapsave ikke dækket af Hilti Værktøjsservice. Reparations- eller udskiftningsomkostninger af disse sliddele er på kundens regning.
  • Reparationsomkostningsgrænsen og 3-måneders reparationsgarantiforlængelse omfatter ikke batterier og ladere. Disse vil ombyttes fremfor at blive repareret indenfor den omkostningsfri periode på 2 år.
  • Den minimale tilbudsværdi for reparationer ligger på 750 DKK. Reparationer, som koster mindre end dette beløb, vil altid blive udført uden forudgående tilbud.
  • Diamantværktøj udsat for frostskader omfattes ikke af Hilti Værktøjsservice.


Der gælder de følgende undtagelser i forhold til vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte:

  1. Totalstation (PLT), trækprøveapparater (HAT, DPG), målerobotstation (POS), tungt diamantværktøj (DS-værktøj), mineværktøj (TE MD)
  2. Specialudstyr og -varer eller -dele, som ikke findes på standardlisten
  3. Værktøjsreparationer, som kræver afklaring eller godkendelse fra kunden for at fuldføre reparationen
  4. Værktøj, som er blevet returneret til Hilti med anmodning om reparationstilbud
  5. Leverancer, som nægtes, afvises eller omplanlægges af kunden
  6. Værktøj, som skal fragtes som farligt gods, herunder litiumbatterier over 100 Wh
  7. Reparationer som afhentes hos kunden af en tredjepart eller en Hilti-medarbejder uden instruks fra Hilti
  8. Værktøj, som ikke er blevet solgt af Hilti Danmark A/S eller ikke er blevet solgt over en defineret periode
  9. Produkter eller dele, som Hilti ikke har tildelt et serienummer
  10. Leverancer, som er forsinket af en force majeure-hændelse
  11. Bundtvis levering af over 10 stykker værktøj fra én kunde pr. arbejdssted ad gangen
  12. Dage hvor vores reparationscenter ikke er åbent på grund af ferie, helligdage eller andre særlige lejligheder
  13. Leverancer til ikke-brofaste øer
     

Hiltis standardvilkår og betingelser er gældende.

Hilti fleet management

Hilti Fleet Management

Lær mere om hvordan Hilti Fleet Management kan hjælpe din virksomhed med at optimere driften af værktøjsparken.

Mere information

Hilti ON!Track Værktøjsstyring

Find ud af mere om Hiltis løsning til administration og sporing af alt dit værktøj og alle dine andre aktiver uanset producent.

Mere information

Del