- Startside
- Løsninger
- Løsninger
- Løsninger til værktøj
- Hilti Tool Repair Service
Nem og hurtig reparation af værktøj
Book en reparation online på få minutter
Det har aldrig været nemmere at booke en reparation. Du skal blot logge ind på din Hilti konto, angive få oplysninger, og så klarer vi resten.
Det er vigtigt for os at dit værktøj er klar til brug hurtigst muligt, og vi tilbyder derfor branchens bedste garantibetingelser, hurtig reparation af værktøj og online booking af reparationer 24/7.
FAQ
Hvordan pakker jeg mit værktøj og bestiller fragt?
- Batterier og ladere skal ikke sendes til reparation, men hvis de stadig er dækket af garantien kan de ombyttes. Det kan du gøre via vores Hilti butikker eller kunderservice på 44 88 80 80. Batterier må ikke vedlægges maskiner som sendes til reparation, da det betragtes som farligt gods.
- Kun det, der er i stykker, må sendes til værkstedet. Tilbehør, forbrugsvarer, opladere, batterier eller andre genstande i kassen, er ikke Hiltis ansvar og erstattes ikke i tilfælde af tab.
- Hilti leverer ikke emballagematerialer som f.eks. papkasser, plastikkasser eller paller
- Kun de genstande, der er anført på reparationsordren, må sendes med
- Støvsugere; Sendes i henhold til disse instruktionerne: Vedhæft instruktionerne her
- Send altid værktøj uden klinge og tom for benzin
- Boltepistol: Send uden gasbeholder eller krudt
- Kalibrering af laser eller presseværktøj: Placer din ordre i henhold til disse instruktioner; Vedhæft instruktioner her
- Asbest: H-klasse støvsugere og virksomheder eller værktøj mærket med "asbest" skal udfylde en asbestdeklarationsformular for at sikre, at det ikke er forurenet.
Hvad er inkluderet i Hiltis reparation service?
Hvad er Hilti Fleet reparationsservice?
Er du Fleet management kunde er reparationsomkostningerne dækket. Alle omkostninger i forbindelse med reparation, kalibrering, vedligeholdelse og endda udvalgte sliddele er dækket af aftalen. Dette gælder også skader af værktøj på grund af fald.
Hvordan booker jeg en reparation online?
Det er nemt og hurtigt at booke en værktøjsreparation online - og du kan følge din reparationsstatus undervejs.
- Log ind på din Hilti konto
- Klik på dit navn i toppen af dit browser vindue
- Vælg 'Reparer værktøjer' under fanen Værktøjsstyring
- Sæt flueben i de(t) ønskede værktøj(er), og klik på knappen "reparation"
- Udfyld formularen, leveringsmuligheder, indkøbsordrenummer, og klik på 'Send ordre'. Fragtmanden medbringer selv labels og fragtbrev til din pakke, så du skal blot skrive dit reparationsordre ID (se bekræftelsesmail) på pakken.
Kan jeg stadig få repareret mit værktøj når min garanti udløber?
Reparationsomkostningsgrænsen gælder for værktøjsreparationer, der udføres uden for vores toårige garantiperiode. Hvis du i disse tilfælde anmoder om en reparation af værktøjet, kan du forvente at skulle betale højst 40 % af prisen for et tilsvarende nyt værktøj.
Reparationomkostningsgrænsen er en Hilti service, der kan hjælpe med at give kunderne forudsigelige omkostninger ved at begrænse reparationsomkostningerne for købt værktøj til 40% af prisen på et nyt værktøj. Det giver kunderne mulighed for bedre at forudsige reparationsomkostninger og dermed styre deres bundlinje.
Hvad er betingelserne hvis jeg vælger et pristilbud inden reparation?
- Hver opmærksom på, at hvis et tilbud på reparationen vælges frafalder 3 dages reparationsservice og reparationstiden vil være betydeligt længere (ofte omkring 7-9 dage).
- Hvis vi ikke kontakter dig for at godkende et tilbud, vil værktøjet blive returneret urepareret efter 7 dage.
- Der faktureres for forsendelse og analyse af værktøjet, selvom værktøjet ikke repareres og returneres (på grund af manglende svar eller som aktivt valg)
- Prisen er altid den samme med eller uden et tilbud.
Hvordan finder jeg mit serienummer?
- Hvis serienummeret ikke er tilgængeligt på værktøjet, kan du bruge Hilti Ontrack-appen på din mobiltelefon til at identificere værktøjet.
- Hvis værktøjet ikke kan identificeres, vil det blive repareret til fuld pris.
Alt Hilti værktøj er allerede registreret hos os med et unikt serienummer. Derfor er der ikke behov for købsdokumentation, kvitteringer eller lignende.
Hvad er service betingelserne?
1. Vores servicekoncept
Hvis der opstår en defekt på et Hilti værktøj, håndterer Hilti det altid hurtigt, professionelt og i op til 2 år efter købsdatoen helt uden beregning.
Efter denne 2-årige periode fortsætter Hilti med at bevise kvaliteten af vores produkter ved at sætte en grænse for, hvad en reparation maksimalt kan koste. Denne begrænsning af reparationsomkostningerne gælder i hele værktøjets levetid.
Hilti giver dig tilmed livstidsgaranti på fabrikationsfejl. Det er ikke kun betryggende at vide – det er også unikt i branchen!
2. Vi lover hurtig håndtering
Vi returnerer dit værktøj indenfor tre hverdage, ellers er reparationen gratis. Reparationer som returneres efter mere end 3 dage og er udenfor den omkostningsfrie periode, er uden omkostninger for dig. Dette er vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte til dig!
For at løftet om hurtig håndtering skal være gældende, så skal reparationsordrer afgives til Hilti via vores kundeservice eller online, og værktøjet skal være klar til øjeblikkelig afhentning. Værktøj, som indleveres i en Hilti Store afhentes den efterfølgende arbejdsdag. Dag 1 for løftet om hurtig håndtering er altid dagen, hvorpå værktøjet afhentes af Hilti. Hiltis første forsøg på at tilbagelevere værktøjet til dig regnes som den sidste dag i løftet om hurtig håndtering.
Alt værktøj skal sendes enkeltvis til Hilti, så dette kan spores ud fra værktøjs- og serienummer. Løftet om hurtig håndtering gælder ikke for flere værktøjer, som pakkes og sendes samlet til Hilti i én kasse, medmindre Hilti ved reparationsordretidspunktet informeres om, at flere værktøjer vil blive sendt samlet i én kasse.
3. Ingen reparationsomkostninger i op til 2 år
I en indledende periode på to år fra datoen, hvor værktøjet blev købt fra Hilti, ydes alle eventuelle reparationer til kunden uden beregning. I sådanne reparationer indgår:
- Afhentnings- og transportomkostninger
- Arbejdstidsomkostninger
- Defekte og slidte dele
- Service, når dette angives af serviceindikatoren på værktøjet
- Funktionskontrol, justering og sikkerhedskontrol
- Returtransport
For værktøj med NiCd/NiMH-batteriteknologi og krudtdrevet heavy-duty-boltepistol DX 860 og DX 9 gælder en omkostningsfri periode på 1 år.
For diamantsystemer med driftstimetæller er reparationsomkostningsgrænsen 2 år eller 200 driftstimer (afhængigt af hvad der kommer først).
4. Begrænset reparationsomkostninger
Efter udløbet af den 2 års omkostningsfri periode sætter Hilti en reparationsomkostningsgrænse, som gælder for hver reparation i hele værktøjets levetid.
Ved reparationer som udføres efter den udløbne omkostningsfri periode, kan kunden maksimalt afkræves 1/3 af listeprisen for et tilsvarende nyt værktøj. Hvis reparationsomkostningen er lavere end denne grænse, betales kun de faktiske omkostninger. Den maksimale reparationsomkostning kan ses på www.hilti.dk på tidspunktet for reparationen.
Reparationsgarantiforlængelse: I op til 3 måneder efter en betalt reparation gælder samme omkostningsfri service, som på et nyt værktøj.
Den begrænsede reparationsomkostning gælder i hele værktøjets levetid, forudsat at alle reparationer udføres af Hilti. Vi gøre opmærksom på, at batterier ikke er omfattet af reparationsomkostningsgrænsen.
5. Fabriksgaranti
Hilti reparerer eller udskifter uden beregning og i hele værktøjets levetid alt værktøj, som har defekter som følge af materialefejl eller produktionsfejl, så længe værktøjet er blevet serviceret af Hilti og i henhold til Hiltis retningslinjer.
6. Undtagelser og øvrig information
Følgende undtagelser og øvrig information er gældende:
- Startdatoen for alle garantier er datoen for leveringen af værktøjet til kunden fra Hilti.
- Værktøj, som ikke anvendes til det tilsigtede formål i nøje overensstemmelse med brugsanvisningen og andre anvisninger fra Hilti, er ikke omfattet af Hilti Værktøjsservice.
- Alt tilbehør er undtaget, derudover er kolber og stopringe til skudmontageværktøj og filtre til støvsugere og benzinkapsave ikke dækket af Hilti Værktøjsservice. Reparations- eller udskiftningsomkostninger af disse sliddele er på kundens regning.
- Reparationsomkostningsgrænsen og 3-måneders reparationsgarantiforlængelse omfatter ikke batterier og ladere. Disse vil ombyttes fremfor at blive repareret indenfor den omkostningsfri periode på 2 år.
- Den minimale tilbudsværdi for reparationer ligger på 750 DKK. Reparationer, som koster mindre end dette beløb, vil altid blive udført uden forudgående tilbud.
- Diamantværktøj udsat for frostskader omfattes ikke af Hilti Værktøjsservice.
- Skrueautomat SDT 9 omfattes ikke af Hilti Værktøjsservice
Der gælder følgende undtagelser, som ikke er omfattet af vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte:
- Totalstation (PLT), trækprøveapparater (HAT, DPG), målerobotstation (POS), tungt diamantværktøj (DS-værktøj), mineværktøj (TE MD)
- Specialudstyr og -varer eller -dele, som ikke findes på standardlisten
- Værktøjsreparationer, som kræver afklaring eller godkendelse fra kunden for at fuldføre reparationen
- Værktøj, som er blevet returneret til Hilti med anmodning om reparationstilbud
- Leverancer, som nægtes, afvises eller omplanlægges af kunden
- Værktøj, som skal fragtes som farligt gods, herunder litiumbatterier over 100 Wh
- Reparationer som afhentes hos kunden af en tredjepart eller en Hilti medarbejder uden instruks fra Hilti
- Værktøj, som ikke er blevet solgt af Hilti Danmark A/S eller ikke er blevet solgt over en defineret periode
- Produkter eller dele, som Hilti ikke har tildelt et serienummer
- Leverancer, som er forsinket af en force majeure-hændelse
- Bundtvis levering af over 10 stykker værktøj fra én kunde pr. arbejdssted ad gangen
- Dage hvor vores reparationscenter ikke er åbent på grund af ferie, helligdage eller andre særlige lejligheder
- Leverancer til ikke-brofaste øer
Hiltis standardvilkår og betingelser er gældende.
Hvad skal jeg gøre hvis mine batterier og ladere er defekte?
Batterier og ladere skal ikke sendes til reparation, men hvis de stadig er dækket af garantien kan de ombyttes. Det kan du gøre via vores Hilti butikker eller kunderservice på 44 88 80 80. . Batterier må ikke vedlægges maskiner som sendes til reparation, da det betragtes som farligt gods.
FØLG DIN REPARATION ONLINE NEMT OG HURTIGT
Login eller opret en konto og se alle fordelene
Vores nye og forbedrede online reparationsservice giver dig et bedre overblik! Nogle af vores nyeste funktioner betyder, at du nu kan:
- Få et sporingslink, som du har adgang til uden at skulle logge ind
- Se den forventede dato for afhentning og levering af dit værktøj
- Ændre leveringsadressen for et værktøj, før det bliver repareret
Nem og hurtig reparation
Gratis reparation af værktøj med Fleet management
Vi håndterer dine værktøjer, så du kan tage dig af din forretning
Med vores Fleet Management løsning er alle dine værktøjsbehov, herunder anvendelse, service og reparationer, dækket af Fleet gebyret. Du får gratis reparationer til alle dine Hilti værktøjer, hvilket reducerer din nedetid på byggepladsen.
Kalibrering af måleværktøj
Få verificeret og justeret nøjagtigheden
Vi tilbyder en kalibreringsservice til test og justering af dit Hilti måleværktøj, herunder rotationslasere, punkt- og linjelasere, betonscannere og totalstationer.
Hilti Værktøjsservice - Vilkår og betingelser
1. Vores servicekoncept
Hvis der opstår en defekt på et Hilti værktøj, håndterer Hilti det altid hurtigt, professionelt og i op til 2 år efter købsdatoen helt uden beregning.
Efter denne 2-årige periode fortsætter Hilti med at bevise kvaliteten af vores produkter ved at sætte en grænse for, hvad en reparation maksimalt kan koste. Denne begrænsning af reparationsomkostningerne gælder i hele værktøjets levetid.
Hilti giver dig tilmed livstidsgaranti på fabrikationsfejl. Det er ikke kun betryggende at vide – det er også unikt i branchen!
2. Vi lover hurtig håndtering
Vi returnerer dit værktøj indenfor tre hverdage, ellers er reparationen gratis. Reparationer som returneres efter mere end 3 dage og er udenfor den omkostningsfrie periode, er uden omkostninger for dig. Dette er vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte til dig!
For at løftet om hurtig håndtering skal være gældende, så skal reparationsordrer afgives til Hilti via vores kundeservice eller online, og værktøjet skal være klar til øjeblikkelig afhentning. Værktøj, som indleveres i en Hilti Store afhentes den efterfølgende arbejdsdag. Dag 1 for løftet om hurtig håndtering er altid dagen, hvorpå værktøjet afhentes af Hilti. Hiltis første forsøg på at tilbagelevere værktøjet til dig regnes som den sidste dag i løftet om hurtig håndtering.
Alt værktøj skal sendes enkeltvis til Hilti, så dette kan spores ud fra værktøjs- og serienummer. Løftet om hurtig håndtering gælder ikke for flere værktøjer, som pakkes og sendes samlet til Hilti i én kasse, medmindre Hilti ved reparationsordretidspunktet informeres om, at flere værktøjer vil blive sendt samlet i én kasse.
3. Ingen reparationsomkostninger i op til 2 år
I en indledende periode på to år fra datoen, hvor værktøjet blev købt fra Hilti, ydes alle eventuelle reparationer til kunden uden beregning. I sådanne reparationer indgår:
- Afhentnings- og transportomkostninger
- Arbejdstidsomkostninger
- Defekte og slidte dele
- Service, når dette angives af serviceindikatoren på værktøjet
- Funktionskontrol, justering og sikkerhedskontrol
- Returtransport
For værktøj med NiCd/NiMH-batteriteknologi og krudtdrevet heavy-duty-boltepistol DX 860 og DX 9 gælder en omkostningsfri periode på 1 år.
For diamantsystemer med driftstimetæller er reparationsomkostningsgrænsen 2 år eller 200 driftstimer (afhængigt af hvad der kommer først).
4. Begrænset reparationsomkostninger
Efter udløbet af den 2 års omkostningsfri periode sætter Hilti en reparationsomkostningsgrænse, som gælder for hver reparation i hele værktøjets levetid.
Ved reparationer som udføres efter den udløbne omkostningsfri periode, kan kunden maksimalt afkræves 1/3 af listeprisen for et tilsvarende nyt værktøj. Hvis reparationsomkostningen er lavere end denne grænse, betales kun de faktiske omkostninger. Den maksimale reparationsomkostning kan ses på www.hilti.dk på tidspunktet for reparationen.
Reparationsgarantiforlængelse: I op til 3 måneder efter en betalt reparation gælder samme omkostningsfri service, som på et nyt værktøj.
Den begrænsede reparationsomkostning gælder i hele værktøjets levetid, forudsat at alle reparationer udføres af Hilti. Vi gøre opmærksom på, at batterier ikke er omfattet af reparationsomkostningsgrænsen.
5. Fabriksgaranti
Hilti reparerer eller udskifter uden beregning og i hele værktøjets levetid alt værktøj, som har defekter som følge af materialefejl eller produktionsfejl, så længe værktøjet er blevet serviceret af Hilti og i henhold til Hiltis retningslinjer.
6. Undtagelser og øvrig information
Følgende undtagelser og øvrig information er gældende:
- Startdatoen for alle garantier er datoen for leveringen af værktøjet til kunden fra Hilti.
- Værktøj, som ikke anvendes til det tilsigtede formål i nøje overensstemmelse med brugsanvisningen og andre anvisninger fra Hilti, er ikke omfattet af Hilti Værktøjsservice.
- Alt tilbehør er undtaget, derudover er kolber og stopringe til skudmontageværktøj og filtre til støvsugere og benzinkapsave ikke dækket af Hilti Værktøjsservice. Reparations- eller udskiftningsomkostninger af disse sliddele er på kundens regning.
- Reparationsomkostningsgrænsen og 3-måneders reparationsgarantiforlængelse omfatter ikke batterier og ladere. Disse vil ombyttes fremfor at blive repareret indenfor den omkostningsfri periode på 2 år.
- Den minimale tilbudsværdi for reparationer ligger på 750 DKK. Reparationer, som koster mindre end dette beløb, vil altid blive udført uden forudgående tilbud.
- Diamantværktøj udsat for frostskader omfattes ikke af Hilti Værktøjsservice.
- Skrueautomat SDT 9 omfattes ikke af Hilti Værktøjsservice
Der gælder følgende undtagelser, som ikke er omfattet af vores 3 DAGE ELLER GRATIS-løfte:
- Totalstation (PLT), trækprøveapparater (HAT, DPG), målerobotstation (POS), tungt diamantværktøj (DS-værktøj), mineværktøj (TE MD)
- Specialudstyr og -varer eller -dele, som ikke findes på standardlisten
- Værktøjsreparationer, som kræver afklaring eller godkendelse fra kunden for at fuldføre reparationen
- Værktøj, som er blevet returneret til Hilti med anmodning om reparationstilbud
- Leverancer, som nægtes, afvises eller omplanlægges af kunden
- Værktøj, som skal fragtes som farligt gods, herunder litiumbatterier over 100 Wh
- Reparationer som afhentes hos kunden af en tredjepart eller en Hilti medarbejder uden instruks fra Hilti
- Værktøj, som ikke er blevet solgt af Hilti Danmark A/S eller ikke er blevet solgt over en defineret periode
- Produkter eller dele, som Hilti ikke har tildelt et serienummer
- Leverancer, som er forsinket af en force majeure-hændelse
- Bundtvis levering af over 10 stykker værktøj fra én kunde pr. arbejdssted ad gangen
- Dage hvor vores reparationscenter ikke er åbent på grund af ferie, helligdage eller andre særlige lejligheder
- Leverancer til ikke-brofaste øer
Hiltis standardvilkår og betingelser er gældende.