- Startside
- Løsninger
- Løsninger
- Tekniske løsninger
- Indlimet armering
- Design guidelines
SÅDAN DESIGNES TIL EFTERINSTALLEREDE ARMERINGSSTÆNGER
Armeringsstangdesigncenter
Genveje
Relateret software
PROFIS til armeringsstængerAlle vores design er baseret på Eurocode 2 og TR023.
Men hos Hilti går vi endnu længere.
Vi har udviklet en række unikke designkoncepter, der gør byggeri med efterinstallerede armeringsstænger og beton mere økonomisk. Alt dette er baseret på et enkelt princip – at vores banebrydende produkter er så innovative, at de kan fiksere efterinstallerede armeringsstænger på nye, forbedrede og spændende måder
HILTIS DESIGNKONCEPTER FOR ARMERINGSSTANGDESIGN
Vi har designet flere løsninger til byggerier med efterinstallerede armeringsstænger, der omfatter koncepter, som overvinder begrænsningerne i normerne for betonkonstruktioner.
Kortere ankerlængde
Dette er den mest almindelige type af anvendelser af efterinstallerede armeringsstænger, der omfatter forbindelse af nye komponenter med en eksisterende konstruktion.
I henhold til normerne for strukturelt betonbyggeri er bindingsstyrken for indstøbte stænger begrænset, også ved dybe betonlag.
Dermed anvendes der i visse områder, f.eks. mure, hvor ankerdybden ofte er begrænset, svejset tværarmering eller kroge til at kompensere for den reducerede tilgængelige ankerlængde.
Vores forskning har i kombination med vores partneres forskning påvist, at bindingsstyrken for stænger, der er forankret med Hilti klæbemørtel, er højere end for indstøbte stænger, hvis der et tilstrækkeligt betonlag.
Hiltis HIT-designmetode til armeringsstænger udnytter den øgede bindingsstyrke til at opnå ankerlængder, der er reduceret med op til 70 % ved påføring af et passende betonlag sammenlignet med tallene i byggenormerne.
Vejledning i postinstallation af armeringsstænger
PDFStive forbindelser med lige stænger
Krumme eller bøjede armeringsstænger kræves for at modstå stive forbindelser, for eksempel mellem plader og mure, bjælker og plader, bjælker og mure, søjler og fundamenter.
Men vi har fundet en løsning.
I samarbejde med vores partnere fra Münchens Tekniske Universitet og American University of Beirut har vi forsket i brugen af lige armeringsstænger i stive forbindelser. Vores løsning er baseret på en strut-and-tie-model.
Vejledning i postinstallation af armeringsstænger
PDFForskydningsforstærkning
Forskydningsforstærkning bruges primært til renovering og forstærkning af gamle konstruktioner, herunder broer.
Hos Hilti har vi udviklet en ny og nemmere måde at anvende tryk- og forskydningsforstærkning ved at placere ankre udelukkende fra en plades nedre side. Man kan gøre dette med Hiltis anker HZA-P, der ved hjælp af Hilti mørtel fastgøres i borehuller, der hælder mod søjlen.
Dette er meget lettere end den traditionelle metode til efterinstalleret tryk- og forskydningsforstærkning, hvor der arbejdes på pladens nedre og øvre side på samme tid med boring af huller gennem pladen. Det kan være besværligt, da man skal fjerne pladens beklædning, og i de fleste tilfælde er den øvre side ikke tilgængelig
Betonbeklædning
Hos Hilti har vi udviklet en unik løsning til forskydningsfriktion til brodækbeklædninger.
Et nyt lag beton påføres ofte på eksisterende beton for at forstærke eller reparere en konstruktion. En kritisk del af dette design er overførslen af indre spændinger hen over samlingens overflade mellem ny og gammel beton.
Vi har udviklet en designmetode til beregning af den effektive forskydningsoverførsel i disse byggerier, der tager højde for kohæsion, friktion og forskydningsstyrke for den forskydningsforstærkning, der er placeret hen over overfladen. Det giver følgende fordele:
• Simpel og pålidelig anvendelse i mange situationer
• Konstruktionen opfører sig homogent.
• Forskydningskræfterne overføres på en pålidelig måde, selv hvis samlingen har revner
• Bredt udvalg af anvendelser
• Reduceret behov for ankerlængde
ALLE DOWNLOADS TIL ARMERINGSSTANGDESIGN
PRODUKTER ANVENDT TIL DENNE LØSNING
-
HIT-HY 200-A
Flere oplysningerHIT-HY 170
Flere oplysninger